www.otthoniprogram.hu
Jelen Általános szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Dávid Zsolt E.V. (a továbbiakban: Üzemeltető) által üzemeltetett www.otthoniprogram.hu (a továbbiakban: Weblap) weblapon nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevők (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Üzemeltető és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Weblapon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.
Kérem, amennyiben a Weblap/Üzemeltető Ügyfele, vásárlója, illetve felhasználója kíván lenni, figyelmesen olvassa el az ÁSZF-et, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe a szolgáltatásainkat, és vásárolják meg termékeinket, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve!
Jelen ÁSZF nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A Weblap működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan nyújt tájékoztatást. Felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Aláírva a Weblap szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni amennyiben a Weblapon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. Jelen ÁSZF hatálya az Üzemeltető Weblapján a www.otthoniprogram.hu-n és aldomainjain történő jogviszonyokra terjed ki.
1. Az Üzemeltető adatai:
Név: Dávid Zsolt EV
Székhely: 2440 Százhalombatta Ősz utca 36.
E-mail: info@otthoniprogram.hu
Weblap: www.otthoniprogram.hu
Céget bejegyző hatóság: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és
Iparkamara
Adószám: 59945903-1-33
Tárhelyszolgáltató: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft. (tarhely.eu)
Szerződés nyelve: magyar
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A jelen Szabályzat 2019 április 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Az Üzemeltető jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat az Üzemeltető azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a Weblapon közzéteszi. Az Ügyfelek a Weblap használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a Weblap használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
Az Ügyfél, amennyiben belép az Üzemeltető által üzemeltetett Weblapra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a Weblapnak, az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben az Ügyfél nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a Weblap termékeinek megvásárlására.
Az Üzemeltető fenntart magának minden jogot a Weblap, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a Weblap terjesztésének tekintetében. Tilos a Weblap megjelenő tartalmak, megvásárolt termékek vagy ezek bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása, fénymásolása, sokszorosítása, tovább értékesítése és harmadik személy részére való megosztása minden esetben!
Amennyiben a fent említett tárolás, megosztás, értékesítés, sokszorosítás bármilyen formája az Üzemeltető tudomására jut, úgy az Ügyfél értesítés nélkül, az
Üzemeltető a jogi lépéseket minden esetben megteszi. Ilyen esetben az Ügyfél nem élhet
az elállási vagy pénzvisszatérítési jogával.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Weblapon található elektronikus áruházon (a továbbiakban: Otthoni programok webáruház) keresztül történik.
Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. Otthoni programok webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény “Elkertv” szabályozza.
Az Otthoni programok webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Szolgáltatásainknak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz/belépéshez kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS
Az Ügyfél a Weblapon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weblapon közzétett ÁSZF-et megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul. Az Ügyfél a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. Az Üzemeltető kizárja felelősségét, amennyiben az Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait. Az Üzemeltetőt az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Az Üzemeltetőt nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem az Üzemeltetőnek felróható okból hozzáférhetővé válik.
A Weblapon található Vásárlás/Kosár menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a vásárlásra, megrendelésre. Az Ügyfél a Weblapon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weblapon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatkezelési tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak magyar forintban értendők.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, az Üzemeltető teljes körűen tájékoztatja az Ügyfeleket az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4. RENDELÉS MENETE
Az Ügyfél regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást a megrendelőlap kitöltésével.
Az ügyfél a megvásárolni kívánt termék típusát és darabszámát a kosárba helyezi.
Ha a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk, e- mailes megkeresés után készséggel áll rendelkezésére.
A megvásárlandó áruk főbb tulajdonságait, jellemzőit, a használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk részleteinél olvasható, az termék részletes tulajdonságait a termékhez mellékelt használati utasítás tartalmazza.
Az online bankkártyás fizetések a Stripe rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok az Üzemeltetőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Stripe Payments UK, Ltd. a U.K. Financial Conduct Authority felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: 900461.
Amennyiben a Weblapon vagy a megrendelőlapon hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk az Ügyfelet az új adatokról. Az Ügyfél ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely Fél elálljon a szerződéstől.
A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve ha ez a végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
Amennyiben az Üzemeltető minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weblap felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra, akkor az Üzemeltető nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 48 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.
Az adatok megadását követően az Ügyfél a ”fizetés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, illetve e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
Az Ügyfél e-mail-ben a megrendelés elküldését és kifizetését követően visszaigazolást kap.
Az Üzemeltető kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert az Ügyfél rossz adatokat adott meg regisztrációja, megrendelése során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. az Üzemeltető ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Általános teljesítési határidő, a fizetéstől számított 7 munkanapon belül. Ha az Üzemeltető és az Ügyfél a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, úgy az Üzemeltető az Ügyfél felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek az Üzemeltetőhöz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
Ha az Üzemeltető a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről az Ügyfelet
haladéktalanul tájékoztatni, valamint az Ügyfél által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
Az Üzemeltető nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, elírások, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Az Üzemeltető fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Ügyféllel történő egyeztetést követően kerülhet sor.
Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését az Üzemeltető késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 72 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza:
-az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk)
-a rendelés azonosítóját
-a rendelés dátumát
-a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát
-szállítási költséget
-a fizetendő végösszeget
Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése az Üzemeltetőhöz megérkezett.
6. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA
Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelést az Üzemeltető részére való elküldéséig a Weblapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Eltávolítás” feliratra kattintva).
7. A MEGRENDELT TERMÉK
A megrendelt terméket az Ügyfél a következő módokon fizetheti ki:
-bankkártyás fizetéssel a Stripe rendszerén keresztül
-közvetlen banki átutalással
A számlát a vásárlás után e-mailben küldjük ki.
A Weblapon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.
Az online bankkártyás fizetések a Stripe rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok az Üzemeltetőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Stripe Payments UK, Ltd. a U.K. Financial Conduct Authority felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: 900461.
8. ELÁLLÁSI JOG
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog, ha a termék a fogyasztó által megadott jellemzőknek megfelelően elkészített vagy egyértelműen a fogyasztó személyére szabott áruk, amelyet a vevő egyedi utasításai, kívánságai alapján készített el, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. (pl: egyedi név-, fényképmódosítás a játékokon belül)
9. ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK MENETE
9.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Üzemeltető részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Üzemeltető részére.
A vásárló 30 napon belül elállhat a fizikai termék megvásárlásától, amennyiben még nem vette át azt, vagy digitális termék esetén személyes hozzáférési kódjával kiküldött e-mailt még nem nyitotta meg.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet) szerint:
A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta, mivel a termék egyszer játszható végig.
9.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 8. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
9.3. Az Üzemeltető emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
9.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Üzemeltetőnek.
9.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az Üzemeltető a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
9.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül az Üzemeltető részére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14napon belül visszaküldeni.
9.7.A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi, postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja a terméket.
9.8. A termék az Üzemeltető címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Fogyasztó kérésére az Üzemeltető gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban az Üzemeltető által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, az Üzemeltető ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét az Üzemeltető fogadja.
9.9. Az Üzemeltetőnek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
9.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Üzemeltető visszatéríti a Fogyasztó által teljesített vásárlási összeget. Az Üzemeltető jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Üzemeltető a korábbi időpontot veszi figyelembe.
9.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Üzemeltető, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
9.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
9.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni az Üzemeltető ésszerű költségeit.
9.14. Az Üzemeltető követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát –megtérítését.
10. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Az Üzemeltető a kötelező jótállás alá tartozó termékekre 6 hónap jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén az Üzemeltető a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről az Üzemeltető a Fogyasztó kérésére részletes tájékoztatást ad.
A vásárlástól számított hat hónapon belül az Üzemeltető csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így az üzemeltető nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a Fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Fogyasztó számára felismerhetőek.
Szavatossági jog érvényesítésére a Fogyasztó a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Fogyasztó az igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év.
A jótállási, ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás, ill. szavatosság körébe tartozó hibákat az Üzemeltetőnek költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia.
Amennyiben ilyen hibák a Fogyasztó tudomására jutnak, Fogyasztó haladéktalanul köteles az Üzemeltetőt írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.
A jótállás, ill. szavatosság érvényesítéséhez a Fogyasztó köteles bemutatni az Üzemeltetőtől kapott számlát, illetve jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Fogyasztó elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás, illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási, ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felel. A fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági feltételeket.
Az Üzemeltető nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
11. SZAVATOSSÁG
11.1. Kellékszavatosság
Az Ügyfél az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot.
Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Üzemeltetővel.
Az Ügyfél közvetlenül az Üzemeltetővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket az Üzemeltetőtől vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).
Ilyen esetben az Üzemeltető csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Üzemeltető bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
11.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 11.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.
A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Üzemeltető) szemben gyakorolhatja.
A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. A gyártó, forgalmazó (Üzemeltető) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Üzemeltető) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
12. FELELŐSSÉG
12.1. A Weblapon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért az Üzemeltető nem vállal felelősséget.
12.2. Az Ügyfél a Weblapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy az Üzemeltető nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
12.3. Az Üzemeltető kizár minden felelősséget a Weblap használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, az Üzemeltető ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
12.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért az Üzemeltető nem vállal felelősséget.
12.5. Az Ügyfelek által a Weblap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat az Üzemeltető jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében az Üzemeltető jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
12.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weblap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weblap használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
12.7. Amennyiben az Ügyfél a Weblapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni az Üzemeltetőnek. Amennyiben az Üzemeltető jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
13. SZERZŐI JOGOK
A Weblap, annak tartalma és termékei szerzői jogvédelem alatt állnak.
Az Üzemeltető a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weblapon, valamint a Weblapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást, nyomtatott és megvásárolható terméket).
A Weblap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából szigorúan TILOS!
A magáncélú felhasználáson túli felhasználás (például: adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzététel vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal, tovább árusítás, fénymásolás) szigorúan TILOS!
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weblap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weblap felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.
A Weblap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl a szellemi alkotások semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
14. PANASZKEZELÉS RENDJE
Weblapunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, az Ügyfél teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben az ügyfélnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen,
vagy levél útján is közölheti.
Az Üzemeltető a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt az Üzemeltető 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi z Üzemeltető, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
Az Üzemeltető a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
PANASSZAL FORDULHAT A NEMZETI FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁGHOZ IS:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
E-mail: nfh@nfh.hu
Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez is fordulni:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703; Fax száma: (1)-269-0703 Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:
http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy az Üzemeltető kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes:
Az Üzemeltetőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének.